ראש דיו למדפסת-מבנהו ואופן פעולתו

פורסם ב- 02.09.19

ראש דיו למדפסת- מבנהו ואופן פעולתו.

פריצתן לשוק של מדפסות הזרקת הדיו החלה בשנות השבעים עת הבשיל הפיתוח הטכנולוגי ומאז הן תפסו מקום של כבוד בכל בית ומשרד.

-עד פריצה טכנולוגית זו, שיטות ההדפסה היו פרימיטיביות למדי כפי שאנו מכירים ממכונות הכתיבה שעבדו על פי עקרון של לוחות ועליהן אותיות המכות ע"ג סרט הספוג בדיו המונח לפני דף ניר, או מערכת DOT MATRIX  הבונה כל צורה ע"י מחטים המכות על סרט בד בדומה למכונת הכתיבה. השוני בשיטה זו הוא שבניגוד לאותיות הקבועות, נתן היה לבנות כל צורה שהיא באמצעות אוסף נקודות הנוצר ע"י מכות המחטים.

-כיום ההדפסה הביתית הנפוצה ביותר נעשית ע"י מדפסות הזרקת דיו שעקרון פעולתן הוא: הזרקת נקודות דיו קטנות על הניר. אוסף נקודות אילה מרכיבות את הצורה אותה אנו רואים בסופו של דבר אם זו אות או דמות וכד'.

-איכות ההדפסה נמדדת ב D.P.I (dots per inch)- בעבר צפיפות הנקודות הייתה כ –DPI 64, כיום היא עומדת על 9600DPI  ויותר.

-כתוצאה מההתפתחות הטכנולוגית ומריבוי חרירי ההדפסה המיקרוסקופים הנמצאים בראש ההדפסה שמספרם מגיע למאות אנו מקבלים צפיפות טיפות גבוהה יותר ואיכות הדפסה גבוהה מאד.

אופן פעולתו של ראש ההדפסה

ראשי הדיו הקיימים הם: זוג ראשי דיו שחור וצבעוני- הצבעוני מכיל 3 צבעים: כחול, אדום וצהוב כמו לדוגמה (דיו hp 901xl) או ארבעה ראשי דיו המכילים כל אחד צבע שונה כמו לדוגמה  brother lc1240 המדפסת בונה שכבת צבע שונה על הניר זו ע"ג זו ומשלוב צבעי בסיס אילו בהרכבים שונים מתקבל הצבע הרצוי.

קיימות  שתי שיטות הזרקת דיו: תרמית ושיטת PIEZO!

הזרקה תרמית- בשיטה זו קיים רכיב חשמלי המחובר לכל חריר בראש ההדפסה. כאשר מוזרם לו זרם חשמלי, הוא מתחמם עד כדי 200 מעלות, מחמם את הדיו, נוצרת בועה הגדלה והולכת, זו דוחפת את הדיו דרך חריר ההתזה ויוצרת סילון דיו המגיע אל הניר.

ברגע שהדיו יצא, נוצר וואקום השואב דיו חדש ממחסנית הדיו אל ראש ההדפסה- הדיו המוזרק החוצה מקרר בדרכו את חרירי ההזרקה העלולים להינזק בשל החום.

בשיטה זו משתמשים במדפסות קנון, לקסמארק ברד'ר ו hp.

שיטת PIEZO-  בשיטה זו עושים שימוש בגביש "PIEZO". לגביש זה תכונה של התפשטות עם קבלת מתח חשמלי ובהפסקתו הוא חוזר למצבו הקודם. כאשר הגביש מתרחב הוא דוחף את הדיו אל מחוץ חרירי ההדפסה.

בשיטה זו משתמשים במדפסות אפסון, ומתקבלת הדפסה איכותית מאד .

פעולתה של המדפסת

פעולתה של המדפסת היא למעשה פעולה מסונכרנת בין ראש ההדפסה הנע בתנועה אופקית ימינה ושמאלה לרוחב הדף באמצעות רצועות מיוחדות המונעות ע"י מנוע "סרוו" שהוא מנוע מדויק מאד, לבין הניר הנע אל תוך המדפסת בתנועה אנכית באמצעות גלילי גומי המונעים גם הם ע"י מנוע נוסף-ההדפסה מתקבלת לאורך הדף.

כך מתקבלת תנועה דו מיימדית (אופקית ואנכית) הנותנת אפשרות למקם את נק' ההדפסה בכל מקום ע"ג הניר.

delivery מדיניות משלוחים call_phone חייגו עכשיו ייעוץ בוואטסאפ
מדיניות משלוחים
ייעוץ בוואטסאפ

מדיניות משלוחים

הזמנה מ- 400 ₪ ומעלה – משלוח עם שליח חינם.

בעת רכישה והוספת פריטים מעל 400 ש"ח אוטומטית לא תחויבו על משלוח

כלי נגישות
X