סוגי ראשי דיו למדפסת

פורסם ב- 17.08.20

ראשי דיו הם "הלחם והחמאה" של המדפסות. זהו הפריט העיקרי במדפסת הדורש תחזוקה ותחלופה, וגם עיקר ההוצאות הכלכליות הנובעות מהשימוש במדפסת. בשוק ניתן למצוא כיום מגוון רחב של ראשי דיו, אשר הבחירה ביניהם תשפיע על טיב ההדפסה וכמובן שגם על מחירה.

סוגי ראשי דיו למדפסת

דיו למדפסת: מקורי או תואם?

השאלה הראשונה שצריך לשאול היא מיהו הגורם שמייצר את ראשי הדיו, כאשר האבחנה העיקרית היא בין דיו מקורי למדפסת לבין דיו תואם. 

דיו מקורי, כפי שאפשר להסיק משמו, מיוצר על ידי יצרנית המדפסת ומיועד אך ורק למדפסת הספציפית הזו. דיו מקורי יהיה לרוב איכותי ובטוח לשימוש בכל קנה מידה, אולם החיסרון העיקרי שלו הוא העלות הגבוהה, שנובעת בעיקר מהמנופול של יצרניות ראשי הדיו. 

הסוג השני הוא דיו תואם (תחליפי), המיוצר על ידי מגוון רחב של חברות הפועלות עבור דגמים מדפסות שונות. התחרות הגבוהה בתחום הדינמי הזה, לצד התפתחויות משמעותיות מבחינה טכנולוגיות, מביאות לאיכות גבוהה במיוחד של דיו ולמינימום סיכונים עבור המדפסות.

היתרון המרכזי של דיו תואם למדפסת הוא המחיר, הנמוך בעשרות אחוזים בהשוואה לדיו המקורי. בחישוב שנתי אפשר לחסוך כאן אלפי שקלים, אם לא מעבר לכך, מבלי שאתם מבחינים ולו בהבדל קטן בתוצאות ההדפסה.

מאפייני הדיו

ניתן להבדיל בין ראשי הדיו השונים גם באמצעות סוג הדיו הספציפי הנמצא בהם, אם כי חשוב להזכיר – בהרבה מאוד מקרים הצרכן עצמו אינו מודע להבדלים האלו או להשפעה המעשית שלהם עליו. אם המדפסת מבוססת על דיו נוזלי, כמו רוב המדפסות המשווקות כיום, החלוקה העיקרית היא דיו המבוסס על פיגמנטים (אורגני) לעומת דיו בבסיס צבע (כימי). 

לכל אחת מהקבוצות האלה יש יתרון משלה. דיו מבוסס פיגמנטים נוטה להיות יעיל וחסכוני יותר, כך שתוכלו להגיע לאותן תוצאות עם כמות קטנה באופן יחסי של דיו. בדיו מבוסס צבע קטלוג הצבעים עשוי להיות יותר רחב, גוונים בהירים ייראו היטב אך גוונים כהים עלולים להיות מדויקים פחות.

שימו לב לדגם הספציפי

ראשי דיו או טונר למדפסת מיועדים כמעט תמיד לדגם ספציפי של מדפסת. ההתאמה הזו של המוצרים לדגם חשובה מכיוון שהיא משפיעה על תפעול המדפסת, איכות ההדפסה וכמובן שגם על האופן בו היא תישמר לאורך זמן.

כשאתם ניגשים לרכוש דיו למדפסת, עליכם להצטייד בשם הדגם הספציפי. בחנויות המשווקות ראשי דיו וטונרים תמצאו סטים המיועדים לדגמים השונים של היצרניות המובילות, סטים הנבדלים ביניהם במספר ראשי הדיו, בצבעים שלהם ובפרמטרים אפשריים אחרים.

ברכישה דרך האתר שלנו, התהליך כמובן פשוט יותר. אתם יכולים לבחור בין היצרניות והדגמים השונים בלחיצת כפתור, לבצע חיפוש על פי שם דגם או מק"ט וכמובן שגם לפנות למוקד הטלפוני שלנו לקבלת ייעוץ והכוונה. אם מוסיפים לכך את העלויות הזולות של ראשי הדיו והטונרים אצלנו, ואת העובדה שאתם מקבלים את המוצרים במשלוח מהיר עד לפתח הבית או למשרד, אפשר להגיע למסקנה חד משמעית: ההצטיידות שלכם בדיו מתחילה כאן.

delivery מדיניות משלוחים call_phone חייגו עכשיו ייעוץ בוואטסאפ
מדיניות משלוחים
ייעוץ בוואטסאפ

מדיניות משלוחים

הזמנה מ- 400 ₪ ומעלה – משלוח עם שליח חינם.

בעת רכישה והוספת פריטים מעל 400 ש"ח אוטומטית לא תחויבו על משלוח

כלי נגישות
X