מה זה טונר למדפסת תואם?

פורסם ב- 21.07.20

רכשתם מדפסת במיטב כספכם ואתם חוששים לקנות טונר שאיננו של החברה המייצרת של המדפסת? אתם לא לבד. צרכנים רבים מאמינים ששימוש במחסניות דיו או טונרים למדפסות לייזר שאינם מקוריים עלולים לפגוע בחומרה של מכשיר ההדפסה. בוודאי לא תופתעו לגלות שהמקור לאמונה זו הוא… יצרניות המדפסות עצמן.

ללא ספק, לאיכות הדיו או הטונר יש חשיבות רבה, משתי סיבות עיקריות. ראשית, איכות ההדפסה נקבעת על פי איכות הדף ואיכות הטונר או הדיו. חשוב מכך – שימוש בחומרים לא איכותיים או לא תואמים עלול להגביר את השחיקה של המדפסת, ואף לגרור נזק בלתי הפיך שייאלץ אתכם להחליף את המדפסת.

אולם, המחירים אותם גובות יצרניות המדפסות עבור דיו וטונרים מקוריים גבוהים מאוד, דבר המתאפשר עקב המונופול שיש להן על הייצור המקורי. בדיוק לשם כך ישנם טונרים "תואמים", המיוצרים על ידי חברות שונות, ומבטיחים איכות קרובה למקור במחירים זולים באופן משמעותי.

טונר מותאם למדפסת

פער המחירים גדול – פער האיכויות קטן

 הטונרים המקוריים מיוצרים על ידי יצרניות המדפסות, ומתאימים אך ורק למדפסות שלהן. למשל, אם ברשותכם מדפסת של ברדר ותרצו טונר למדפסת מקורי, תוכלו לרכוש אך ורק טונר למדפסת ברדר. אבל אם ברשותכם מדפסת של סמסונג, טונר למדפסת ברדר – איכותי ככל שיהיה – עלול להזיק למדפסת שלכם. טונרים תואמים גם הם ייחודיים כל אחד למדפסת של יצרנית אחרת, אך לא מיוצרים על ידה. חומרי הגלם הם חדשים ואיכותיים, פסי הייצור משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות, והמוצר הסופי הוא טונר שהוא לפחות באיכות המקורית, אך המחיר הוא זול באופן משמעותי.

מונופול על טונר מקורי גורר מחיר גבוה

חשוב לדעת ולהפנים, שפער המחירים הגדול אינו משקף פער באיכויות. הסיבה למחיר הגבוה של הטונרים המקוריים איננה עלויות ייצור גבוהות, או שימוש בחומרי גלם יוצאי דופן. הסיבה הפשוטה היא המונופול שיש ליצרניות המדפסת לייצור טונר מקורי: רק ברדר יכולה לייצר טונר למדפסת ברדר מקורי, ורק סמסומג – של סמסונג.

היעדר התחרות בייצור טונרים מקוריים, בתוספת השיווק הפופולרי שכל טונר שאיננו מקורי יגרור נזק למדפסת, מאפשרים ליצרניות ליהנות ממחיר לא תחרותי, מקסימלי, וגבוה בהרבה מהאיכות בפועל של הטונר.

הטכנולוגיה מאפשרת לא להתפשר על איכות

ייצור תחרותי של טונר למדפסת תואם גורר שתי תופעות המגדילות את התועלת שלכם, הצרכנים, מהטונרים. היתרון הראשון הוא שהתחרות על הייצור מקדמת פיתוח טכנולוגיות ופסי ייצור מתקדמים, המפיקים בסופו של תהליך מוצרים שלא נופלים באיכותם מאיכות מקור.

אמנם, טונרים מקוריים נושאים את האיכות האופטימלית למדפסת שלכם. יצרניות המדפסות לא ייָצרו טונרים מקוריים שעלולים לפגוע במדפסת שלכם – ובמוניטין שלהן. אולם, הטכנולוגיות העכשוויות מאפשרות ייצור בלתי מתפשר, עם ניסיון בשוק של צרכניות וצרכנים מרוצים, וללא פגיעה במדפסות.

היתרון השני הוא כמובן המחיר. התחרותיות בייצור הטונרים התואמים מאפשרת לספק עבורכם טונרים איכותיים במחירים זולים במיוחד. בין אם אתם לקוחות פרטיים ובמיוחד אם אתם בתי עסק גדולים, רשתות או משרדים ממשלתיים – החיסכון בשימוש בטונרים תואמים יכול להגיע לאלפי שקלים בשנה.

יצרניות המדפסות יטענו שהבדלי המחירים נובעים מכך ששימוש בטונרים תואמים שוחק את המדפסות וגורר בטווח הארוך עלויות נוספות של תיקון או רכישת מדפסות חדשות. אולם, הניסיון בשוק מלמד אחרת: מאות לקוחות מרוצים לאורך שנים מהדפסה באמצעות טונרים תואמים, הן מבחינת איכות הדפסה והן מבחינת שימור המדפסות.

באתר של דיו בזול תוכלו להזמין את הדיו המתאים לפי דגם המדפסת בשירות מהיר ובמחיר משתלם!

delivery מדיניות משלוחים call_phone חייגו עכשיו ייעוץ בוואטסאפ
מדיניות משלוחים
ייעוץ בוואטסאפ

מדיניות משלוחים

הזמנה מ- 400 ₪ ומעלה – משלוח עם שליח חינם.

בעת רכישה והוספת פריטים מעל 400 ש"ח אוטומטית לא תחויבו על משלוח

כלי נגישות
X