למאמר ובו הסבר על טונר למדפסת, תוף למדפסת ואופן פעולתם הקלק כאן!

פורסם ב- 02.09.19

במאמר זה נסביר על מבנהו ואופן פעולתם של טונר למדפסת וכן על תוף למדפסת. אלמנטים אילה מגיעים כיחידה אינטגרלית אחת במדפסות מסוימות ובאחרות, כשתי יחידות נפרדות. פעולתם שונה בתכלית השנוי מזו של ראש דיו למדפסת, הבנת אופן פעולתם תעזור ללקוח לבחור בין שני סוגי המדפסות.

טונר למדפסת

מדפסות לייזר הפכו לכלי העבודה העיקרי במשרדים רבים, במוסדות וגם במשקי בית פרטיים וזאת בשל פעולתן המהירה המתאפיינת בקצב הדפסה גבוה (בין 20 ל 40 דף לדקה). מדפסות אילו ניזונות מ"טונר למדפסת" שהספקו לרוב גבוה מזה של ראשי דיו (בין 1000 דף ל 20000 דף) ומאפשר פעולת הדפסה רציפה ומהירה לאורך זמן וללא החלפת מחסניות תכופה.

מהו טונר למדפסת?

מכל פלסטי גלילי המכיל אבקת טונר המורכבת מגרגרי אבקה המכילים שרפים סינתטיים, פיגמנט צבע והטעונים מטען חשמלי שלילי הנמשכים למשטח הפרוק ממטען שלילי.
חלקם של הטונרים מכילים גם גליל פיתוח ותוף למדפסת וכן שבב אלקטרוני המזוהה ע"י המדפסת ומאפשר לטונר לפעול.

פעולתו של הטונר:

1. מכל הטונר מכיל אבקת טונר, כשבמרכזו בורג ספירלי אופקי הנע ומערבל את אבקת הטונר למניעת היווצרות גושים.
2. גליל הפיתוח, הפרוק מטעינה חשמלית נע וסופח אליו את גרגרי הטונר הטעונים מטען שלילי ובכך מתכסה כולו באבקת טונר כש להב בשם " ד"ר בלייד" מיישרת את שכבת הטונר ע"ג גליל הפיתוח לכדי גובה אחיד.
3.במקביל, גליל טעינה מתגלגל ע"ג גליל התוף וטוען אותו מטען שלילי.
4. קרן הלייזר נעה לפי פקודות ההדפסה במהירות של שבריר שניה ומשרטטת ע"ג משטח התוף את התמונה הדרושה להדפסה.
– מה הוא תוף למדפסת (DRUM)?  – תוף למדפסת הוא גליל המצופה במשטח פוטואלקטרי הרגיש לאור ובמקום בו פוגעת קרן הלייזר, נפרק המטען השלילי שנטען קודם לכן ע"י גליל הטעינה.
5. המקום בו פגעה קרן הלייזר, נפרק ממטענו השלילי ובכך נוצרה תמונת הדמיה פרוקה ממטען חשמלי ע"ג משטח התוף. כאשר זה מתגלגל ושטח פניו נוגע בזה של גליל הפיתוח, עוברת האבקה הטעונה מטען חשמלי למקום בו פרקה קרן הלייזר את המטען ובכך נוצרה תמונה ע"ג משטח התוף כשהיא מכוסה אבקת טונר.
6. משטח התוף מתגלגל ע"ג הניר הפרוק ממטענו החשמלי ובשל הפרש הפוטנציאלים עוברת התמונה ממשטח התוף לניר.
7. הניר עובר בין שני גלילים מחוממים הנקראים "תנור", אילה מחוממים עד לחום של 200 מעלות ומתיכים את גרגרי אבקת הטונר אל בין סיבי הניר ומקבעים אותם. כך למעשה מודפסת תמונה ע"ג הניר באופן קבוע ושאינו ניתן לטשטוש כמו בדיו נוזלי.
– תרשים ובו מתואר תהליך ההדפסה
– במדפסות לייזר של BROTHER התוף מגיע כיחידה נפרדת, הטונר מתיישב ע"ג יחידת התוף ובכך מתבצעת פעולת ההדפסה בסנכרון מלא של שתי יחידות אילה.
 שיטה זו יעילה וחסכונית יותר מהאופן בו מורכבים הטונר והתוף כיחידה אינטגרלית אחת מאחר והספקו של התוף גדול בד"כ פי 6 מזה של הטונר ובכך ניתן להוזיל את עלות הטונר ע"י החלפת התוף אחת ל-6 טונרים וכן גם למעט בהשלכת פסולת.
– יחידת DRUM UNIT למדפסת BROTHER
– ברכישת טונרים ותופים תואמים למדפסות SANSUNG,CANON, HPXEROX, BROTHER,LEXMARK ב"דיו בזול" תוזילו את עלויות ההדפסה באופן ניכר תוך שמירה על איכות הדפסה גבוהה המשתווה לזו של המקוריים וכל זאת באחריות למשך כל זמן השימוש בהם.
delivery מדיניות משלוחים call_phone חייגו עכשיו ייעוץ בוואטסאפ
מדיניות משלוחים
ייעוץ בוואטסאפ

מדיניות משלוחים

הזמנה מ- 400 ₪ ומעלה – משלוח עם שליח חינם.

בעת רכישה והוספת פריטים מעל 400 ש"ח אוטומטית לא תחויבו על משלוח

כלי נגישות
X